سفارش تبلیغ
صبا ویژن
ما تکیه گاه میان راهیم . آن که از پس آمد به ما رسد ، و آن که پیش تاخته به ما بازگردد . [نهج البلاغه]
لوگوی وبلاگ
 

دسته بندی موضوعی یادداشتها
 
مجله آرامش-آبان1392-شماره نهم ، مجله آرامش-بهمن1392-شماره دهم ، «{دوره جدید،ش1،فروردین1395}» ، « {د ج،ش12،فروردین ماه1396خورشیدی} » ، مجله آرامش-اسفند1391-شماره اول ، مجله آرامش-اسفند1392-شماره یازدهم ، «{دوره جدید،ش4،تیرماه 1395}» ، «{دوره جدید،ش6،شهریور 1395}» ، « { ش27 ، شهریورماه1398خورشیدی } » ، « {ش18-اسفند1396خورشیدی} » ، مشاوره و روانشناسی ، قرآن،آزادی و حقوق بشر ، شعر و ادبیات متعهد و مردمی ، مجله آرامش-فروردین1392-شماره دوم ، پرتوی از قرآن ، پهلوی اول ، تاریخ ایران زمین ، « مجله آرامش-شهریور1393-شماره17 » ، « مجله آرامش-مهر93-شماره18» ، مجله آرامش-فروردین1393-شماره دوازدهم ، مجله آرامش-خرداد1392-شماره چهارم ، مجله آرامش-خرداد1393-شماره چهاردهم ، مجله آرامش-اردیبهشت1393-شماره سیزدهم ، رضاشاه ، (مجله آرامش-تیر1393-شماره 15) ، مجله آرامش-مهر1392-شماره هشتم ، مناسبتها ، مجله آرامش-تیر1392-شماره پنجم ، «{دوره جدید،ش2،اردیبهشت1395}» ، اخلاق در قرآن ، اخلاق در قرآن ، قرآن ، آزادی و حقوق بشر ، تاریخ ایران زمین ، پهلوی اول ، رضاشاه ، « {دوره جدید،ش11،اسفند 1395خورشیدی} » ، قرآن ، آزادی و حقوق بشر ، مجله آرامش-مرداد1392-شماره ششم ، « {دوره جدید،ش7،مهر 1395} » ، « { ش23 ، اسفند ماه 1397خورشیدی } » ، تاریخ معاصر ایران ، پهلوی اول ، رضاشاه ، پهلویها ، رضاخان ، « {ش17-بهمن1396خورشیدی} » ، « مجله آرامش-آذر93-شماره19» ، مجله آرامش-اردیبهشت92-شماره سوم ، شبه مدرنیته مستبدانه ، تاریخ عصر پهلوی ، روان شناسی،روان درمانی اگزیستانسیال ، مناسبتهای ملی و میهنی ، « {ش16-آذر1396خورشیدی} » ، « {دوره جدید،ش9،دی1395} » ، « {دوره جدید،ش10،بهمن 1395خورشیدی} » ، « { ش24 ، فروردین 1398خورشیدی } ، « { ش22 ، بهمن ماه1397خورشیدی } » ، « {جدید-ش14-خرداد96ش} » ، « { ش20- تیرماه1397خورشیدی } » ، پاسخ به سوالات و شبهات قرآنی ، آیاتی از کتاب نور و روشنایی ، «مجله آرامش-مرداد1393-شماره16» ، «{دوره جدید،ش3،خرداد1395}» ، «{دوره جدید،ش5،مرداد 1395}» ، تبریک و تهنیت دوستانه... ، تاریخ تحلیلی ایران زمین ، تاریخ تحلیلی ایران ما ، رضاشاه ، پهلوی اول ، « { ش 29 ، فروردین 1399خورشیدی } » ، #مهسا_امینی ، #نیکا_شاکرمی ، #مهسا_امینی،#ژینا_امینی ، « {جدید،ش13،اردیبهشت1396خورشیدی} » ، « مجله آرامش-بهمن93-شماره20 » ، « {ش19-اردیبهشت ماه1397شمسی ، ویروس کرونا؟! ، مناسبتهای ملی و دینی ، سرگرمی ، عکسهای یادگاری ، فال روزانه ، فال روزانه حافظ ، فال ، گفتگو و مصاحبه ، شعر و زندگی ، روزها و یادها ، پرتوی از قرآن حکیم ، مجله آرامش-شهریور1392-شماره هفتم ، محمدرضاشاه پهلوی ، مشاوره و روانشناسی ، رهایی از اعتیاد ، مطالب دینی و اعتقادی ، مطالب روانشناسی ، مقالات جامعه شناسی ، مناسبتهای ملی و مذهبی ، مناسبتها، مناسبتهای ملی و مذهبی ، مناسبتهای ملی و باستانی ، کلمات راهگشاء و طلایی ، هنر و ادبیات متعهد ایران ، « {ش19-اردیبهشت ماه1397شمسی » ، « {ش19-اردیبهشت ماه1397شمسی} » ، « {دوره جدید،ش8/ 30آذر95خورشیدی} » ، « {ش15-تیرماه1396خورشیدی} » ، « { ش24 ، فروردین 1398خورشیدی } » ، « { ش25 ، اردیبهشت 1398خورشیدی } » ، « { ش26 ، مرداد1398خورشیدی } » ، « { ش 28 ، آبان ماه 1398خورشیدی } » ، « { ش 28 ، دی ماه 1398خورشیدی } » ، #مهسا_امینی ، « { ش20- مرداد ماه1397خورشیدی } » ، رضاشاه ، پهلوی اول ، ، روان درمانی اگزیستانسیال ، روان شناسی ، تاریخ دوران پهلوی ، تاریخ زندان، پهلویها، پهلوی دوم ، تسلیت ، جملات زندگی ساز ، خسرو گلسرخی ، دکتر علی شریعتی،هیهات مناالذله ، دکتر محمد مصدق ، رضاخان ، آرامش ، آرامش جسم و روان ، آرامش و زندگی ، اخبارروانشناسی و روانپزشکی ، اختلالات خواب ، پهلویها ، پیام توحید و رهایی ،

آمار و اطلاعات

بازدید امروز :52
بازدید دیروز :89
کل بازدید :481694
تعداد کل یاداشته ها : 481
103/1/9
11:46 ع
مشخصات مدیروبلاگ
 
aramesh[59]

خبر مایه
بایگانی وبلاگ
 
« اسفند1391-شماره اول »[32] « فروردین1392-شماره دوم »[11] « اردیبهشت1392-شماره سوم »[4] خرداد1392-شماره چهارم[10] « تیر1392-شماره پنجم »[7] « مرداد1392-شماره ششم »[6] « شهریور1392-شماره هفتم »[1] « مهر1392-شماره هشتم »[8] « آبان1392-شماره نهم »[107] « بهمن1392-شماره دهم »[66] « اسفند1392-شماره یازدهم »[26] « فروردین1393-شماره دوازدهم »[10] « اردیبهشت1393-شماره سیزدهم »[9] « خرداد1393-شماره چهاردهم »[9] « مجله آرامش-تیر1393-شماره 15 »[7] « مجله آرامش-مرداد1393-شماره 16 »[3] « مجله آرامش-شهریور1393-شماره 17 »[11] « مجله آرامش-مهر93-شماره18»[13] « مجله آرامش-آذر93-شماره19»[5] « مجله آرامش-بهمن93-شماره20 »[4] «{دوره جدید،ش1،فروردین1395}»[45] «{دوره جدید،ش2،اردیبهشت1395}»[7] «{دوره جدید،ش3،خرداد1395}»[2] «{دوره جدید،ش4،تیرماه 1395}»[19] «{دوره جدید،ش5،مرداد 1395}»[2] «{دوره جدید،ش6،شهریور 1395}»[21] « {دوره جدید،ش7،مهر 1395} »[5] « {دوره جدید،ش8/ 30آذر95خورشیدی} »[1] « {دوره جدید،ش9،دی 1395} »[2] « {دوره جدید،ش10،بهمن1395} »[4] « {دوره جدید،ش11،اسفند1395} »[6] « {د ج،ش12،فروردین ماه1396خورشیدی} »[36] « {جدید،ش13،اردیبهشت1396خورشیدی} »[2] « {جدید-ش14-خرداد96ش} »[3] « {ش15-تیرماه1396خورشیدی} »[1] « {ش16-آذر1396خورشیدی} »[3] « {ش17-بهمن1396خورشیدی} »[4] « {ش۱۸-اسفند1396خورشیدی} »[16] « {ش19-اردیبهشت ماه1397خ»[4] « { ش20- تیرماه1397خورشیدی } »[3] « { ش21- مرداد ماه1397خورشیدی } »[1] « { ش22 ، بهمن ماه1397خورشیدی } »[2] « { ش23 ، اسفند ماه 1397خورشیدی } »[6] « { ش24 ، فروردین 1398خورشیدی } »[4] « { ش25 ، اردیبهشت1398خورشیدی } »[1] « { ش26 ، مرداد1398خورشیدی } »[1] « { ش27 ، شهریورماه1398خورشیدی } »[17] « { ش 28 ، آبان ماه 1398خورشیدی } »[1] « { ش 29 ، دی ماه 1398خورشیدی } »[1] « { ش 30 ، فروردین 1399خورشیدی } »[7] « { ش 31 ، اردیبهشت 1399خورشیدی } »[2] 《 ش32-شهریور 1399خورشیدی 》[1] 《 ش33-مهر 1399خورشیدی 》[1] 《 ش34-آبان 1399خورشیدی 》[4] 《 ش35- آذر 1399خورشیدی 》[2] « ش36 ، اسفند 1399خورشیدی »[1] « شماره37، فروردین1400خورشیدی »[18] « شماره 38،اردیبهشت1400خورشیدی »[32] « شماره 39، خرداد 1400خورشیدی »[1] « شماره 40 ، مردادماه 1400خورشیدی »[3] « شماره 41 ، شهریور 1400خورشیدی »[3] « شماره 42 ، آبان ماهِ 1400خورشیدی »[2] « شماره 43 ، دی ماهِ 1400خورشیدی »[2] « شماره44 ، بهمن ماهِ 1400خورشیدی »[2] « شماره45 ، فروردین 1401خورشیدی »[1] « شماره46 ، خرداد ماه 1401خورشیدی »[5] « شماره47 ، مرداد ماه 1401خورشیدی »[2] « شماره48 ، شهریورِ1401خورشیدی »[6] « شماره49 ، مهرماه1401خورشیدی »[2] «شماره50،اسفندماه1401خورشیدی»[9] «شماره51،فروردین1402خورشیدی»[3] «شماره52،اردیبهشت1402خورشیدی»[1] «شماره53،خرداد1402خورشیدی»[7] «شماره54تیرماهِ1402خورشیدی»[3] «شماره55مرداد1402خورشیدی»[2] مرداد 2[1] آبان 2[2] آذر 2[2]
لوگوی دوستان
 

پیوند دوستان
 
« تارنمای شخصی مهدی گل محمدی » یا صاحب الزمان (عج) مجله آرامش پایگاه خبری تحلیلی فرزانگان امیدوار لحظه های آبی( سروده های فضل ا... قاسمی) پایگاه تحلیلی( فصل انتظار) سایت اطلاع رسانی دکتر رحمت سخنی Dr.Rahmat Sokhani قاصدک جاده های مه آلود قیدار شهر جد پیامبراسلام هواداران بازی عصر پادشاهان ( Kings-Era.ir ) مجله پیام توحید مهندس محی الدین اله دادی بلوچستان نشریه حضور مسیر عرشیان تراوشات یک ذهن زیبا پاتوق دوستان غزل عشق کلینیک تخصصی پوست و تناسب اندام-ایده آل بابای آسمانی محمد قدرتی یه دختره تنها شاه تورنیوز Note Heart غزلیات محسن نصیری(هامون) ... یاس ... wanted دفتر احسان رویابین تینا!!!! عرفان وادب کاروجدان allah is my lord منتظر باران فرهنگی بهار عشق شناخت کافی ღای دریغاღ خط خطی ها عدالت جویان نسل بیدار سینا حاج زاده HADAFE SORKH ghamzade رویایی زندگی کردن... جامع ترین وبلاگ خبری مقاله های تربیتی ارتــــش ســــرخ///AK زازران ♥®♥شایگان خواندنی های ایران جهان دانشجو دانشجوی میکروبیولوژی 91 دانشگاه آزاد اشکذر آسمان آبی پنجره ای رو به باغ مجله پارسی نامه سرویس وبلاگ نویسی پارسی بلاگ مجله الکترونیکی گوناگون مجله جهان داستان آموزش زبان دات کام مجاز نیوز طب سنتی خبرگزاری آریا تارنمای مهدی گل محمدی-2 سرزمین عجایب-برترین ترفندهای وب آموزش بورس

 

 

1398 شهریور 13, چهارشنبه

آرامش ، سلامتی و شادی را برای خود ، خانواده و همه مردم آرزو کنیم.
آرامش ، سلامتی و شادیتان روز افزون باد.آمین.

  

دل متن های آزاد :: -7

 

  سال نو آمد خوش آمد-

دلها همگی شاد،

لبها همه خندان، نوروز آمد از راه -

و شد آغاز ، سال جدید.

پدربزرگ پیرمان ،

مثل هر سال جدید-

در دستانش،-

یک اسکناس تا نخورده -

و بر لبانش زمزمه زبیایی،-

که به ما می گوید :: سال سال خروس است-

و خروس نماد ، بیداری ، هشیاری سحر خیزی-

و چشمها را بازکردن -

و گوشها را تیزتر کردن ،

و دلها را جایگاه عشق نمودن.

بچه ها ! و ای تو ایرانی عاشق-

مشق عید امسال شما،

صد دفتر بیداری -

یک عالم هشیاری-

 و دلی برای دوست داشتن،

زبانی حقگو ، رها ، مومن ، آزاد-

دوستدار، صلح و آرامش-

عاشق امنیت،شادی،آزادی،-

و نیتی پاک و الهی گونه-

و دستی برای عمل،

و کاری سرشار از خدایی فکر کردن،-

و مردمی عمل نمودن-

بی هیچ تزویر،و دروغ و جفا.

 

این است مشق امسال شما.

 

 

آری ای بچه ها-

مشق امسال شما ،

صد دفتر بیداری -

و یک عالم هشیاری ،

با فکری خدایی گونه و عملی عاشقانه و مردمی-

این است-

و آری این است،-

راز و رمز ، ایمان و انسان بودن،-

و برای همیشه ، انسان ماندن.....

 

 

توجه بسیار مهم :: 

[ با عذرخواهی فراوان ، به اطلاع دوستان و خوانندگان عزیز میرساند ، به علت اشکال فنی در بخش تاریخ و علوم اجتماعی مجله آرامش ، مجدداً مطالب مهدی گلمحمدی بازنشر میشود. ]

متشکرم.

 

پایان.


98/6/13::: 9:40 ع
نظر()
  

دل متن های آزاد :: -6

 

  عید امسال ما چه زیباست-

من چقدر شادانم،

من چقدر می خندم،

من چقدر خوشبختم.

من امسال دیگر کاری خواهم کرد کارستان-

و با سلاح عشق و تدبیر و عمل،

شادمانه خندان،

دست کوبان و پاافشان-

بر هر چه غم می تازم،

و می بندم راه هر نا امیدی و یاس و استیصال-

و آرزوهایم دیگر فردی نیست،

من را در ظلمتکده منیتها انداختم-

و حالا ما برایم معنی زندگی و حرکت است-

تا برخیزیم،شادانه،

و همچون خروس در سحرگاه ،-

سرود بیداری و هشیاری و امید بخوانیم،-

و به هر چه غم-

به هر چه غیرممکن ها-

به هر چه درد و اعتیاد و رانت و ربا-

و به هر چه رنگ یاس و سیاهی دارد،-

و به شیطانک نفس افسونگر-

با فریاد ، با احساسی انسانی ،

و عملی خردورزانه ،

عاشقانه ،باعزمی جزم،-

نه بگوییم - نه یک بار - نه صدبار ، هزاران مرتبه ،

هردم،مستمر،-

به هر چه رنگ زندگی دارد،-

به هر چه رنگ صلح،

و عشق،آزادی وآبادی دارد-،

به مهربانی،انفاق،خودسازی-

دلیرانه ،آری بگوییم،بسیار-

و به هر چه،- رنگ و یاس و نامیدی هاست-

نه بگوییم،به فریاد بلند-

نه یک بار- نه صدبار،

هر لحظه، هزاران مرتبه ،

عالی و انسانی-

تا که هر روزمان نوروز باشد،

و هر نوروزمان پیروز پیروز -

و این است،-

خوشبختی ، بهروزی ، پیروزی.


  

دل متن های آزاد :: -5

 

چرا این چنین است هر دم برخی از ما-

بی خیال، فراموشکار، بی درد.

  آیا می پندارید-

مرگ تنها برای پسر همسایه است؟

امان ازاین بی خبری ،

نادانی  مرگ از رگ گردن ما،-

هر دم- نزدیک و نزدیک تر است.

ای هموطن ،

از خواب گران برخیز-

پاک شو،

از درون رها- و آزاده آزاد، باش،-

نه اسیرودر بند-

اسیرهیولای هفت سر مواد مخدر.

ای همه آدمهای سرزمینم-

ای عاشقان ایران،

این وطن سراسر زیبا-

ای بیداران،آزادگان،آگاهان،

ما همه هم وطنیم-

عاشق این میهنیم،

آزاده و استوار-

همچون سروی ایستاده و سربلند-

نه در شعار و حرف،-

بلکه در شعر و شعور و آگاهی-

بیا با ایمانی سترگ بیزار از موهومات طبقاتی-

با هر زبان و فرهنگ و دین و نژاد،-

آزاده ، رها، خردورزانه ،-

فریاد بر آوریم- فریادی ،

و یا سرودی از سرعشق راستین انسانی،-

از سر درد و آگاهی و مهر-

و بخوانیم با هم- همه ما انسانیم،

همه ما عاشق- عاشق ایرانیم.

و باز بخوانیم،بیشتر-

آرمان همه ما، دوستداران این مرزپرگوهر-

مهر و دوستی به همه هم نوعان،

و پیام ما به بشریت شرافتمند،-

عشق به نوع انسان و انسانیت-

فارغ از جنگ و کینه و انتقام-

در جهانی همه همدردی و زیبایی-

 پر از صلح،آگاهی،آزادگی و آرامش،-

و من به چنین دنیایی می اندیشم.....

 

نویسنده :: مهدی گلمحمدی.


  

در پاسخ به نظر چند دین ستیز و اهل ناسزا و ...به دین مبین اسلام ::

  چند نکته مهم ::

 

1-سوء استفاده نمودن ازاسلام تاریخی که در کتابهای مختلف ، آمده است،هیچ ربطی به اسلام راستین علوی و مردمی نداردو نخواهد داشت.حکام اموی،عباسی،عثمانی،و صفوی،در زیز پوشش نام اسلام دست به جنایتها و قتل و غارتها و کشورگشاییهای متعددی زدند، که در تاریخ تاحدودی بصورت صحیح و مستند ثبت است.  

 

2-به عنوان مثال اگر در کوچه ما ، یک حادثه ای روی دهد، هر شخصی به فراخور فکر،حافظه و سواد و اعتقاداتی که در ضمیر ناخودآگاهش نهادینه شده ، و در غالب آرزو و یا تحلیلش شکل گرفته، سخنهایی ، حتی ضد و نقیض را نقل می کند.  

 

3-اسلام راستین در همان کتاب قرآن مبین ، نهج البلاغه ، صحیفه سجادیه و .....می باشد. غیر از قرآن کریم،هر نوشته و یاا سخنی را با ید با متد رجوع به آیات محکم قرآن و نه آیات متشابه ای که شرایط تحلیلی خاص خود را دارد و همچنین با ارجاع به سنت ثابت ، و متواترپیامبر اسلام ، که وحدت زا است سنجید.

 

4-ما دو نوع اسلام عمده و متضاد داشته و داریم ، اسلام امویان و یا تشیع سیاه ناله ، گریه،قمه،خرافات و اعتقاد تخدیری و باورهای تحمیلی سنتی،بدون تفکر و تدبر و خردورزی صفوی ، و اسلام راستین مردمی و عقلانی و توحیدی ، اسلام راستین علوی میباشد.

 

5-در اسلام تاریخی می بینیم، خاندان مروانها و اموی ها همچون یزید ها و معاویه ها و گماشتگان و مزدورانشان ، در وهله اول سر نوه همان پیامبرشان را بریدند و خاندانشان را لگد کوب سم اسبان نمودند ، و با نام اسلام ، ومثلث شوم زرو زور و تزویر ، آزادیخواهان عدالتجو را به قتل رساندند ، وبا انجام دادن جهان گشایی ها تا مرزاروپا و ... دست به غارت و کشتار بسیار زیادی زدند ، و همه این اعمال را بنام اسلام و مسلمانی انجام می دادند.

 

6-در اسلام تاریخی و نه اسلام توحیدی و مردمی ، بویژه دوران حاکمیت پیامبر اسلام{ص} و پیشوای آزادگان و عدالتجویان امام علی بن ابیطالب{ع}ما نه کشور گشایی داریم ، نه جنگ ابتدایی و تعرضی برای مسلمان کردن دیگر کشورها و نه زرو زور و تزویر.

 

7-افسانه قتل و عام بنی قریظه ، اولا سند تاریخی صحیح ندارد و دوما با آیات محکم و سنت ثابت ، متواتر، مشخص و خردپذیر حضرت محمد{ص} و حضرت امام علی{ع} کاملا مغایرت دارد.

به عنوان نمونه کتاب تاریخ تحلیلی اسلام ، نوشته:دکترجعفر شهیدی ، تا حدود زیادی به این افسانه سوزناک! و در عین حال دروغین از نوع اسرائیلیات تاریخی می پردازد و علاوه برآن نویسنده خارجی کتاب محمد پیامبری که از نو باید شناخت ، کشته شدگان جنگ بنی قریظه را در عین درگیری می داند و سوما، در تاریخ اسلام افراد وابسته و مزدور بسیاری بودند که جاعل حدیث بوده ، که دهها هزار حدیث را بنام محمد و علی و .....جعل نمودند ، که از جمله در جلد پنجم کتاب ارزنده الغدیر،نوشته مرحوم علامه امینی مکتوب شده است.

توضیح بیشتر در مورد افسانه قتل صدها یهودی در جنگ بنی قریظه را ، در زمان مناسب می پردازیم.

 

 

8-برای آشنایی با روایات و احادیث جعلی ، در صورت علاقه و یا تحقیق ، می توانید به کتابهای ::

+ تحف العقول ، صفحه405 به بعد

+ اصول کافی-جلد اول-صفحه85 به بعد

+ کتاب احتجاج-جلد اول-از صفحه 597 به بعد

+ جلد پنجم کتاب الغدیر، نوشته علامه امینی-درباره حدیث سازان و .....

+ جلد چهارم کتاب ارزنده شرح نهج البلاغه ابن الحدید معتزلی

+ کتاب قرآن مبین،سوره نساء،آیه 83

+ مقدمه ترجمه نهج البلاغه،دکتر افتخارزاده

+ مقدمه کتاب نهج الفصاحه

+ مقدمه کتاب پیام پیامبر، نوشته استاد خرمشاهی و استاد مسعود انصاری

+ اخلاق اسلامی در روابط سیاسی،نوشته مهندس عبدلعلی بازرگان،حدیث35 در مورد غلو و ... از صفحه39 الی52

+ و مهمتر از همه سخنرانی و یا همان خطبه شماره 201 ، ترجمه مرحوم استاد فیض الاسلام(که البته در بعضی نسخه ها خطبه210میباشد) و ..... مراجعه نمایید.

در همه منابع بالا که به فرمایش روشنگر پیشوا و رهبر آزادگان و عدالتجویان حضرت علی{ع}میپردازند ، دقیقا شناخت احادیث جعلی از غیر واقعی را مشخص نموده است.

 

9-حمله تازیان متعصب ، نا آگاه و بعضا نادان که اسلام قرآنی در قلبهایشان نهادینه نشده بود ، برای مشغول شدن آنها به منظور عدم واکاوی در مورد رهبری باصلاحیت امام علی(ع) و خانه نشینی او و دیگر مشکلات داخلی ، در دوران خلیفه دوم و بویژه در دوران خلیفه سوم که ایران تحت اشغال کامل اعراب در آمد ، { در واقع بخاطر فامیل دوستی افراطی ، پیری و عدم تسلط و تدبیر عثمان ، پیشکش کردن ثروت و اموال بیت المال ، و مال مردم خواری و سوءاستفاده نمودن مروانها و معاویه ها و ... ، که به قتل دردناکش منجر شد} ، دوران حاکمیت امویان در واقع درآنزمان شروع شد و برخلاف قبل از دوران فتح مکه که امویان در جبهه شرک و کفر بودند ، این بار چهره عوض نمودند و در زیر پوشش و دکان اسلام پناهی شروع به غارت-کشور گشایی و کشتار شیعیان علوی و دیگر آزادیخواهان نمودند.

فقط در دوران حکومت پیامبر اسلام(ص) و دوران کوتاه زمامداری امام علی{کمتراز6سال} ، که هیچ گونه کشور ستانی و جنگ ابتدایی و تعرضی به ممالک همجوار صورت نگرفته بود ، امویان سفاک و جانی و نژاد پرست{پان عربیسم} با ادامه حملات نظامی و کشور ستانی برای کسب غنیمت و گسترش قدرت سیاسی بر مردم جهان ، مرتکب جنایتها و خیانتها ی بسیاری شدند، که استاد بزرگوار زنده یاد دکتر عبدالحسین زرین کوب در کتاب دو قرن سکوت آنرا تشریح نموده و همچنین استاد سعید نفیسی درآثارش و علاوه بر آنها دکتر محمد محمدی ملایری ، آن وطن دوست آگاه و منطقی و اندیشه ورز در 6جلدکتاب تاریخ و فرهنگ ایران ، بویژه جلد دوم وسوم آنرا بررسی و تحلیل نموده است ، که برای آشنایی با جنایت تازیان اموی که بنام اسلام و مسلمانی ، بدون هیچ دستور قرآنی و یا مطابقت با زندگی و فرمایشات محمد و علی ، دست به کسب غنیمت ، تجاوز به زنان و دختران پاک و نجیب ایرانی ، به اسارت گرفتن آنها ، و موالی خطاب کردن ایرانیان بافرهنگ و تدبیر( که از ظلم و ستم پادشاهان ناتوان ساسانی،بویژه چندسال آخر، و از جمله دریافتهای سنگین و طاقت فرسای مالیات و کفاره های به اصطلاح دینی موبدان زرتشتی! که هیچ ربطی به پیامبر بزرگ ایران زمین حضرت زرتشت(ع) ندارد ، به تنگ آمده بودند ، ندارد) زدند.

 

 

10-اندیشه و فکر را باید با استدلات منطقی و عقلانی و منطبق با سند درست ، همراه با تحلیل صحیح ، بدون هیچ حب و بغض، تعصب ، و پیشداوری جواب داد. با توهین،ناسزا و فحاشی نه تنها چیزی حل نمی شود ، بلکه مخاطب را در تفکرش هر چند نادرست باشد، ثابت تر و استوارتر می نماید.

 

11-یک دختر نجیب ، آگاه و وطندوست ایرانی ، و یا یک پسر و یا مرد آزاده و میهن دوست ایران زمین ، جدا از باور و مذهبش ، اهل فحاشی سنتی و یا در کلمات به اصطلاح امروزی و آنچنانی نمیباشد ، و گرنه هر چند در برخی موارد حرفی و یا تحلیلی درست و منطقی به مخاطبانش ارائه نماید ، کسی وقعی و یا احترامی به گفته ها و نوشته هایش نمی گذارد.

 

12- ودر پایان بهتر است بجای پیشداوریها ، فحاشی ها و عقده پراکنی ها - گفتار، افکار و اعمالمان انسانی و پسندیده و خردورزانه باشد.

با عذرخواهی صمیمانه ، به این دلیل که مزاحم اوقات گرانبهایتان شدم. بدرود.

شاد و پیروز باشید.

کد مقاله :: ./3


  

 اخلاق در قرآن-قسمت سوم-3

 

ممنوعیت رباخواری :: ادامه سوره البقره ، آیات 275 الی 280 ::

 

3-بقره :: 277 إِنَّ الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَأَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ لَهُمْ أَجْرُهُمْ عِندَ رَبِّهِمْ وَلَا خَوْفٌ عَلَیْهِمْ وَلَا هُمْ یَحْزَنُونَ مسلماً

کسانی که ایمان آورده و کارهای شایسته کرده‌اند و نماز به پا داشته و زکات داده‌اند، برای آنهاست پاداششان نزد پروردگارشان و نه ترسی برایشان است و نه اندوهگین می‌شوند.

 

نکته مهم :: آیه 277 سوره بقره ، گر چه مستقیماً در ارتباط با ربا سخن نمی گوید ، بلکه بصورتی دقیقاً هوشمندانه در پیرامون افراد باایمان و اهل نماز و زکات وپرهیزگاری گفتگو میکند ، که در تقابل و تضاد ماهوی با آن رباخواران هستند. افرادی که ایمان راستین به خدادارند ، انسانهائی با شاخصه های اخلاقیِ آزادگی و مردمداری میباشند. این گونه افراد مومن راستین ، با پرداخت اختیاری زکات ، در مسیر افزایش و گردش ثروت ملی ، و مبارزه و مجاهدت جانانه و هدفمند با فقر ، استثمار و بهره کشی انسان از انسان قرار میگیرند.

اما جریان باطل مقابل آنها ، اشخاصی هستند که علی الظاهر ادعای مسلمانی دارند ، ولی با آلوده شدن به جریان فسادبرانگیز رباخواری ، عامل گسترش پیدا و پنهانِ ظلم ، استثمار و اشاعه فقر ، گرسنگی و بی عدالتی در جامعه میشوند. البته حضرت حق بدلیل صفت رحمان و رحیم بودن ، در مقابل رباخواران راه توبه نصوح باز میگذارد ، مگر با حفظ اصل سرمایه اصلی خودشان ، آن چه از ربا باقی مانده است را صرف نظر نمایند ، باشد که مشمول عفو و رحمت خدای متعال قرار بگیرند.

 

4-بقره :: 278 یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَذَرُوا مَا بَقِیَ مِنَ الرِّبَا إِن کُنتُم مُّؤْمِنِینَ

ای کسانی که ایمان آورده‌اید، از خدا پروا کنید و اگر [به راستی] مؤمن هستید، هرآنچه را از رِبا باقی مانده است واگذارید [=از دریافت اقساط بعدی صرف نظر کنید].

 

5-بقره :: 279 فَإِن لَّمْ تَفْعَلُوا فَأْذَنُوا بِحَرْبٍ مِّنَ اللَّهِ وَرَسُولِهِ وَإِن تُبْتُمْ فَلَکُمْ رُءُوسُ أَمْوَالِکُمْ لَا تَظْلِمُونَ وَلَا تُظْلَمُونَ

پس اگر چنین نکردید، در این صورت پذیرای جنگی از سوی خدا و رسولش باشید. و اگر توبه کردید [=از اینکار برگشتید؛ اصل] سرمایه‌های شما متعلق به خودتان؛ [در این صورت] نه ستمی می‌کنید و نه مورد ستم واقع می‌شوید.

 

6-بقره :: 280 وَإِن کَانَ ذُو عُسْرَةٍ فَنَظِرَةٌ إِلَى مَیْسَرَةٍ وَأَن تَصَدَّقُوا خَیْرٌ لَّکُمْ إِن کُنتُمْ تَعْلَمُونَ

حال اگر [شخص بدهکار] تنگدست بود، مهلتی باید تا گشایشی یابد، و اگر [بدهکاری او را] ببخشید برای شما بهتر است، اگر دانسته باشید.

 

7-آل عمران :: 130 یَاأَیُّهَا الَّذِینَ آمَنُوا لَا تَأْکُلُوا الرِّبَا أَضْعَافًا مُّضَاعَفَةً وَاتَّقُوا اللَّهَ لَعَلَّکُمْ تُفْلِحُونَ

 

ای کسانی که ایمان آورده‌اید! رِبا نخورید [آن هم] با بهره‌ای چند برابر و افزون شده [=تصاعدی] و از خدا پروا کنید، باشد تا به فلاح [=شکوفایی استعدادها] نائل شوید.

 

8-سوره النساء ، آیات شریف 160 و 161 ::

سوره نساء :: آیه 160

فَبِظُلْمٍ مِّنَ الَّذِینَ هَادُوا حَرَّمْنَا عَلَیْهِمْ طَیِّبَاتٍ أُحِلَّتْ لَهُمْ وَبِصَدِّهِمْ عَن سَبِیلِ اللَّهِ کَثِیرًا

 

پس به سزای ستمی که از یهودیان [نسبت به خودی و بیگانه] سر زد و [نیز] به سبب بازداشتن فراوان‌شان از راه خدا [با سلب آزادی مردم در دین]، طیباتی [=غذاهای دلپسندی] را که بر آنها حلال بود، حرام کردیم.

 

9- سوره نساء :: 161 وَأَخْذِهِمُ الرِّبَا وَقَدْ نُهُوا عَنْهُ وَأَکْلِهِمْ أَمْوَالَ النَّاسِ بِالْبَاطِلِ وَأَعْتَدْنَا لِلْکَافِرِینَ مِنْهُمْ عَذَابًا أَلِیمًا

و [نیز به دلیل] ربا گرفتنشان [از گرفتاران]، با آنکه از آن نهی شده بودند، و [نیز به دلیل] خوردن به ناحق اموال مردم [چنان محرومیتی را بر آنان قرار دادیم] و ما برای کافران [=حق‌پوشان و حقّه‌بازهای] آنان عذابی دردناک آماده کرده‌ایم.

 

10- سوره روم :: آیه 39

ترجمه فارسی ::

[ هر گونه ربائی داده‌اید [درصد اضافی که بر وام خویش گرفته‌اید] تا در اموال مردم [نه با کار خودتان، سرمایه شما] افزایش یابد، [چنین عملی] نزد خدا افزوده نمی‌شود [=برکتی ندارد] ولی هر زکاتی که به هدف [و انگیزه] خدائی می‌پردازید، چنین کسانی [از نظر رشد شخصیت انسانی] همان افزون شدگانند. ]

 

به قلم :: #م_ایرانی

#اخلاق_در_قرآن #قرآن_آزادی_و_حقوق_بشر

ادامه دارد.


  

 اخلاق در قرآن- قسمت دوم-2 

 

استعمارگران ، استثمارگران و استحمار گران و بقول قرآن آن مستکبران و زورمندان جهان ، با رواج خرافات و پدروغ  دست به فرقه سازی مذهبی و یا تفرقه افکنی بین مردمان موحد جهان( که همه باید تابع یک دین آن هم دین توحیدی که صفتش تسلیم خردمندانه در برابر قوانین هدفمند الهی باشند) ، زده اند.

 

هدف آن دشمنان انسانیت و ملتها ،  این بوده و است که با تولید کینه ورزی ، چند دستگی ، خرافه گرایی ، جنگ و خونریزی و فرقه فرقه سازیهای مذهبی و ... ، دست به استثمار ، استعمار و استحمار مردم جهان بزنند ، تا هر روز بیشتر از روزهای قبل ، مثلث سیاه و ننگین زر ، زور و تزویرِ مستکبران و قدرت طلبان شیطانی در جهان را ، بسیار قدرتمندتر و مجهزتر نمایند ، تا از نتیجه شوم آن ، همه ملتهای مستضعف جهان را هر چه بیشتر با ، دسیسه گری های پیدا و پنهان و تاسیس گروههای ضدانسانی ، ضد قرآنی و ضد توحیدی ، همچون ؛ طالبان ، بوکو حرام ، القاعده ، داعش و ..... ، به هم مشغول کنند ، تا همگان در شناخت و فهمیدن حقیقت و راستی ، و فرق گذاری ما بین سره از ناسره باز بمانند ، و در چاه باطل غفلت و گمراهی غوطه ور شوند.

 

نتیجه :: آخرین و کاملترین کتاب آسمانی که در غالب آیات الهی ، توسط وحی بر قلب و ضمیر پیامبر اکرم ( ص ) نازل شد ، کتاب رهایی بخش و زندگی ساز قرآن است ، که همه جستجوگران حق و حقیقت میتوانند آن آیات الهی را به آسانی مطالعه نمایند ، و در صورت ایمان و ایقان خردمندانه و عاشقانه به دستورات و فرامین حضرت حق بطور درست و کامل عمل نمایند ، تا نهایتاً به سعادت و خوشبختی دنیوی و اُخروی دست یابند. و سخن پایانی اینکه کتاب مرجع قرآن کریم ، عصاره ، ریشه  و جوهره تکامل یافته همه کتبهای پیشین است ، و تنها دین کامل و توحیدی در جهان تا قیام قیامت ، همان دیانت توحیدی اسلام و مسلمانی میباشد

 

کتاب قرآن کریم ، کتاب هدایت بسوی دنیایی سرشار از عشق ، صلح ، آزادی ، عدالت اجتماعی و حقوق بشر ، به منظور ساختن ، یک جامعه ای نمونه و والا ،  همراه با اخلاقیات توحیدی و  انسانی می باشد و بس.

 

 1-موضوع اول ؛ عدم رباخواری ::

ربا در اصل لغت به معنی زیاده و در اصطلاح به معنی زیاده گرفتن است. رباخواری یا معامله ربوی ، در آیات مربوطه قرآن کریم کاملاً منع شده است. در آیات قرآن بر حرمت ربا شدیداً تاکید شده ، و تا آنجا این کار حرام و ضد انسانی میباشد که در برخی آیات عمل رباخواری( هم ربادهنده ، هم ربا خورنده) ، اعلام جنگ و محاربه با پروردگار عالم و رسول اکرم(ص) معرفی نموده است.

ربا و رباخواری از عوامل بهم زننده چرخه اقتصادی سالم ، و موجب تشدید نظام استثماری و بهره کشانه و افزایش شدید فقر کارگران و نیروهای مستعضف جامعه توسط استثمارکنندگان و مافیای سرمایه داران اهل تکاثر و زراندوزی می گردد. در اینجا بدون هیچ شرح و توضیحی دیگری ، به چند نمونه از آیات الهی قرآن کریم که مستقیماً در پیرامون رباخواری و منع آن کار نادرست و گناه آلود است ، می پردازیم ::

 

سوره البقره ، آیات 275 الی 280  ::

1-بقره :: 275  الَّذِینَ یَأْکُلُونَ الرِّبَا لَا یَقُومُونَ إِلَّا کَمَا یَقُومُ الَّذِی یَتَخَبَّطُهُ الشَّیْطَانُ مِنَ الْمَسِّ ذَلِکَ بِأَنَّهُمْ قَالُوا إِنَّمَا الْبَیْعُ مِثْلُ الرِّبَا وَأَحَلَّ اللَّهُ الْبَیْعَ وَحَرَّمَ الرِّبَا فَمَن جَاءَهُ مَوْعِظَةٌ مِّن رَّبِّهِ فَانتَهَى فَلَهُ مَا سَلَفَ وَأَمْرُهُ إِلَى اللَّهِ وَمَنْ عَادَ فَأُولَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ.

 

ترجمه فارسی :: کسانی که رِبا می‌خورند برنمی‌خیزند [=استعدادها و قوای‌ انسانی‌شان به رشد و تعالی نمی‌رسد] مگر همچون برخاستن [=شکل‌گیری شخصیتی] کسی که شیطان بر اثر تماس [خود] به آشفتگی [=مسخ ارزش‌های انسانی] گرفتارش ساخته است.  این [واژگونی معیارهای ارزشی] بدین سبب است که [در مقام توجیه] گفتند: خرید و فروش هم [معامله‌ای] جز مانند رِبا نیست! حال آنکه خدا خرید و فروش را حلال و رِبا را حرام کرده است. پس [با توجه به این هشدار] آنکس که [با پذیرش] پندی که از سوی پروردگارش آمده [از رِباخواری] بازایستد، آنچه گذشته از آنِ اوست [و قانون شامل گذشته نمی‌شود] و کارش با خداست و [اما] هرکس [به رِباخواری] برگردد، پس چنین کسانی جاودانه دوزخی خواهند بود.   

 

2- بقره :: 276   خدا رِبا را به کاهش می‌برد [=خیری از آن نمی‌رساند] و صدقات را افزایش [برکت] می‌دهد و خداوند هیچ ناسپاس گنهکار [خودپرستی] را دوست ندارد.  

به قلم :: م.ایرانی  

ادامه دارد.


  
<      1   2